Blidene fra L til Å er mine bidrag til ABC Scandinavia, som du finner her.

Bildene fra A til K er mine bidrag til ABC i ord og bilder fra 2010, som du finner her.

Da jeg ble avbrutt av en tung graviditet, ble det ikke tid til mer abc i den runden. Nå er jeg med igjen, og fortsetter der jeg slapp, året etter. :)

Om du vil besøke min vanlige blogg, finner du den her.

Wednesday 2 June 2010

G

G må bli for glemte skatter. Jeg hadde tenkt å spare denne til J, men så holdt jeg på å glemme hele G, og da blir det denne i dag. Mange har sett filmen som heter "Da jeg traff Jesus med sprettert." 
Jeg traff Jesus i vedskjulet jeg, av alle steder. Noen har virkelig lagt sin flid i å gjøre denne skulpturen pen, men så har noen andre bestemt at de alikevel ikke syntes den var så veldig fin. Så da har Jesus måttet flytte ut i vedskjulet. Jeg synes det er litt urettferdig, sånn egentlig, men når han først har bodd der ute i mange år, så får han fortsette å bo der. Han er nemlig ikke helt i toppform mer, denne jesusen. Men får han stå i fred der han står nå, så holder han nok i mange år til. Vi fant han under en haug med greiner, en gammel parabolantenne og masse gammelt rusk, da vi ryddet her kort tid etter vi flyttet inn. Vi kan bare ikke forstå at gamle skatter som tydeligvis har betydd mye for noen, plutselig er degradert til avfall. Så nå er han oppstanden, han har fått en plass der han vil bli sett, og han slipper å ligge bortgjemt på gulvet. :)

Mitt bidrag til ABC i ord og bilder
Sjekk det ut du også.
Hyggelig!

abctema

2 comments:

  1. Dette er helt herlig beskrevet. Jeg frydet meg hele veien.

    ReplyDelete
  2. Jesus med sprettert, ja! Den har jeg sett en gang. Er det ikke rart at det som noen ser på som søppel, kan andre ta vare på som de mest dyrbare skatter? Men det er kanskje bra. Ja, tenk om vi alle samlet på det samme...
    Herlig innlegg fra deg!

    ReplyDelete

Followers