Blidene fra L til Å er mine bidrag til ABC Scandinavia, som du finner her.

Bildene fra A til K er mine bidrag til ABC i ord og bilder fra 2010, som du finner her.

Da jeg ble avbrutt av en tung graviditet, ble det ikke tid til mer abc i den runden. Nå er jeg med igjen, og fortsetter der jeg slapp, året etter. :)

Om du vil besøke min vanlige blogg, finner du den her.

Wednesday 9 June 2010

H

H er for Hurtigruta. Den gang da min kjære skulle flytte fra Danmark til Norge, fant vi ut at vi like gjerne kunne gjøre det med stil. Så vi pakka det vi fikk plass til i bilen, kjørte til Hirtshals og satte bilen på ferga til Bergen. Så tok vi Hurtigruta fra Bergen til nordnorge, etter å først ha koset oss en hel dag på akvariet i Bergen. Da vi kom ombord på Nordlys fikk vi vite at de hadde fått en avbestilling, så en av suittene var nå ledig. Da snakker vi om de to store, lukseriøse, med blandt annet soverom, stue, stor flatskjermtv, minibar og panoramautsikt. Vi skulle jo flytte med stil, så vi tenkte det passet oss veldig godt. Så det valgte vi å slå til på. Stormannsgalskap, kanskje, men det ble litt av en opplevelse, og virkelig et minne for livet. Jeg har vært på Hurtigruta før, men  det kan ikke sammenlignes med den opplevelsen jeg hadde denne gangen. Det eneste jeg kunne klaget på var den usedvanlig frekke og sure dama som jobbet i kiosken. Og at vi aldri fikk såpe i dispenseren på badet. Men det er småting, og alt i alt var det en helt fantastisk tur. Vi storkoset oss med god mat, følelsen av å være bortskjemt for en gangs skyld, og ikke minst verdens beste selskap- hverandre! :)

Mitt bidrag til ABC i ord og bilder
Sjekk det ut du også.
Hyggelig!

abctema

4 comments:

  1. Ja, kan være trivelig på Hurtigruta :) Ikke minst med godt selskap :) :)

    ReplyDelete
  2. Min store drøm; reise nordover med Hurtigruten med kamera!!
    Rart med det i slike service yrker at det alltid skal være noe sure som ødelegger for det gode inntrykket...
    Ny bokstav blir lagt ut innen 15 minutter...

    ReplyDelete
  3. Med godt selskap er det trivelig hvor som helst. :)

    Petunia: Håper du får oppleve det, for det er utrolig mye flott å se på underveis. Dra på sommerstid om du kan. Denne gangen var det vintertur for oss, og da fikk vi ikke se alt vi ville se. Vinterturen er litt kortere, pluss at det er jo så mørkt. Men flott var det.

    ReplyDelete
  4. Hurtigruta er jo en drøm for de fleste og alle som har opplevd turen sier det er sant. Noen du bekrefter.

    Beklager jeg ikke kommenterte i forrige uke, men bedre sent enn aldri, er det ikke så?

    ReplyDelete

Followers