Blidene fra L til Å er mine bidrag til ABC Scandinavia, som du finner her.

Bildene fra A til K er mine bidrag til ABC i ord og bilder fra 2010, som du finner her.

Da jeg ble avbrutt av en tung graviditet, ble det ikke tid til mer abc i den runden. Nå er jeg med igjen, og fortsetter der jeg slapp, året etter. :)

Om du vil besøke min vanlige blogg, finner du den her.

Friday 11 June 2010

I


I er for Idyll. Vi har ett lite stykke paradis på jord! Vi har beholdt tjenergården etter at herregården til tippoldeforeldrene mine ble solgt, og vi deler på å bruke den som sommerhus. Der kan man slappe av og kose seg, og legge fra seg hverdagens ståk og mas. Spesielt er dette fint for de som bor i byen. Jeg bor jo på landet, men setter alikevel enormt stor pris på å dra til sommerhuset. Det er nemlig så idyllisk der ute. Vi er snare med å ta ut båten for å fiske, og vi elsker å være der ute uansett vær. Ikke trenger man tv heller, det er nok av lesestoff å kose seg med. Og så har vi jo hverandre. Man trenger ikke mer enn det. Dette blir siste året at vi bare er to, for til neste sommer har vi jo fått et barn. Og da starter enda en generasjon med å lære seg å elske sommerhuset. Det er sånn en hærlig tanke. Jeg er så glad for at sommerhuset finnes og at vi har vært så flink til å dele det. Ingenting kan være til evig tid, men jeg skal gjøre mitt for at mine etterkommere også får benytte seg av det idylliske paradiset som jeg setter så stor pris på.

Oppdatering: Hvor bildet ble av anes ikke. Jeg var selv i sommerhuset fra fredag til i går kveld, så jeg fikk ikke sett at det hadde forsvunnet før nå i dag. Jeg har satt det inn på nytt og håper det blir der denne gang. Takk for hyggelige kommentarer! :)

Mitt bidrag til ABC i ord og bilder
Sjekk det ut du også.

Hyggelig!



abctema

7 comments:

  1. Det er da en dejlig familietradition med sådan et sommerhus :-))
    Naturligvis kommer jeres barn til at elske stedet lige så højt som i gør, og så VED du at næste generation vil overtage efter jer.

    Ha' en herlig helg

    ReplyDelete
  2. Vad härligt att ha en egen idyll och paradis!
    Underbar bild!
    Förstår att du trivs där :)
    Trevlig helg!

    ReplyDelete
  3. Det er deilig det å ha sitt eget lille paradis på jord! Vi hadde det også tidligere før hyttenaboer ødela hele området. Nå trives vi ikke der inne.
    Bildet ditt er så vakkert og jeg kan forstå at dette er et sted dere elsker å være:)

    ReplyDelete
  4. Hvor i all verden?
    Du gjør meg virkelig nysgjerrig.
    Og hvordan i all verden vet du nå det kommer en arving neste sommer?

    Hurra - og ha det bra i helgen;-)

    ReplyDelete
  5. Det er dejligt med en idyl at holde ferie i. Jeg kan dog ikke se din idyl, billedet er forsvundet.

    ReplyDelete
  6. Det var et utrolig nydelig bilde. Skjønner godt at du koser deg midt i idyllen.

    ReplyDelete

Followers