Blidene fra L til Å er mine bidrag til ABC Scandinavia, som du finner her.

Bildene fra A til K er mine bidrag til ABC i ord og bilder fra 2010, som du finner her.

Da jeg ble avbrutt av en tung graviditet, ble det ikke tid til mer abc i den runden. Nå er jeg med igjen, og fortsetter der jeg slapp, året etter. :)

Om du vil besøke min vanlige blogg, finner du den her.

Wednesday 5 May 2010

C

Min C kommer veldig seint, men her kommer den. Rett skal være rett, og denne fortjener å bli nevnt.

C er for Citroen C1, en småbil, eller bybil om man vil. Også kaldt citybug, som er en fellesbetegnelse på Citroen C1, Peugeot 107 og Toyota Aygo. Disse tre bilene er alle like, og har alle Toyotamotor. Morsomt samarbeid med flott resultat. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med min C1, og enda så liten som den er så er det god plass til 4 langbente voksene mennesker, pluss noen handlenett i bagasjerommet. Og har man behov for mer bagasjeplass så har den jo takboks. Selv om den kalles bybil, har den et veldig fint liv på landet også. Den kommer seg opp de glatteste vinterbakkene, der alle andre biler plages, og det enkelt og elegant. Da vi var på utkikk etter splitterny bil, fallt vi totalt for denne søte, lille saken. Og vi var spesielt overrasket over hvor gode setene var, og så god benplass man hadde. Også er den så pen, både inni og utenpå. Søte, lille bilen vår! :)





Mitt bidrag til ABC i ord og bilder
Sjekk det ut du også.

Hyggelig!

abctema

2 comments:

  1. Enig det er en søt og kjekk liten bil.
    Og samarbeide mellom Toyota og PSV er ganske interessant.

    btw. Har selv en Citroën (C5) som er alldeles nydelig, særlig på langturer.

    Min C fra sydlige egne finnes her:
    http://toraamusic.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. En grei liten bil det der. Men den blir for liten for min familie. Nå vi reiser avgårde er vi 4 personer, en hund, to katter og et marsvin. Men sånn til og fra jobb/skole, hadde den vært helt knall:)

    ReplyDelete

Followers