Blidene fra L til Å er mine bidrag til ABC Scandinavia, som du finner her.

Bildene fra A til K er mine bidrag til ABC i ord og bilder fra 2010, som du finner her.

Da jeg ble avbrutt av en tung graviditet, ble det ikke tid til mer abc i den runden. Nå er jeg med igjen, og fortsetter der jeg slapp, året etter. :)

Om du vil besøke min vanlige blogg, finner du den her.

Thursday 22 April 2010

B

B er for Båt. Nærmere bestemt er det for båten ViggoMari som har druknet, og som sansynligvis kommer til å bli liggende der den er for all fremtid. Eierene har nemlig forlatt den og flyttet, og de har tydeligvis ikke tenkt å gjøre noe med den stakars druknede båten sin. ViggoMari var i mange år en helt vanlig, mellomstor sjark, som lå der så lykelig og duppet på overflaten, sammen med alle de andre båtene. Den bodde i en liten båthavn, som lå ved siden av en storbåt kai. Nå er ikke båthavna i bruk mer, og alle de andre båtene har flyttet. Jeg så ViggoMari hver sommer, da denne kaia ligger like utenfor familiens sommerhus. Men så en dag var båten bare helt borte vekk. Jeg fikk høre at den hadde sunket, og tenkte at det var jo litt trist. Jeg hadde jo kjent den gamle båten i mange år. En dag da sola var sterk, himmelen knallblå og skyfri, og havet var helt blikkstille og klart, kunne jeg klart og tydelig se ViggoMari ligge der, langt nede. Der lå den, helt på bunnen og var ensom og alene. Stakars ViggoMari. Den har sett bedre dager... Nå sover den med fiskene.


Mitt bidrag til ABC i ord og bilder
Sjekk det ut du også.
Hyggelig!


abctema

9 comments:

  1. En meget smuk historie.
    Underligt at ejerne bare lod den synke og så glemte alt om den??
    Min fantasi kan få mange gode historier ud af sådan et billede og den fortælling. Tak :-))

    ReplyDelete
  2. Jättefin bild!
    Men hur kan ägarna bara lämna sin båt sådär???
    Bara låta den sjunka... Konstigt...
    Trevlig helg!

    ReplyDelete
  3. Forunderlig historie...

    Min B står også for båt.

    God helg!

    ReplyDelete
  4. Noen "glemmer" de forunderligste ting. En flott historie.

    Ha ei super helg!

    ReplyDelete
  5. Så trist, når eierne er så likegyldige som i dette tilfellet.

    ReplyDelete
  6. Det var en lidt vemodig historie. Måske er ejerne blevet gamle, og kan ikke længere overkomme at passe på deres ting?

    ReplyDelete
  7. Det er nok mer likegyldighet enn glemsel som gjelder her ja. De er ikke så gamle at de kan skylde på at de ikke hadde mulighet til å redde den heller, og de hadde resursene. Men det ble nå engang slik, og det er ikke mye man kan gjøre med det nå når eierene har valgt å flytte fra stedet. En skjelden gang i blandt kan man fremdeles, se ViggoMari sukke, og slippe en liten luftboble til overflaten. Det er litt trist!

    ReplyDelete
  8. Så trist! Det er synd at man ikke vi heve den. Det burde jo være noen som er interessert i å overta den mot å få den hevet??

    ReplyDelete
  9. Ja det er trist og synd, men det er nok forsent nå. En trebåt som har lagt under vann i noen år, er nok for vasstrukken til å kunne bli flytende båt igjen. Jeg tror den kommer til å være der den er for alltid.

    ReplyDelete

Followers