Blidene fra L til Å er mine bidrag til ABC Scandinavia, som du finner her.

Bildene fra A til K er mine bidrag til ABC i ord og bilder fra 2010, som du finner her.

Da jeg ble avbrutt av en tung graviditet, ble det ikke tid til mer abc i den runden. Nå er jeg med igjen, og fortsetter der jeg slapp, året etter. :)

Om du vil besøke min vanlige blogg, finner du den her.

Monday 19 April 2010

A





A er for Ara. Her en blå og gul variant. (Ara ararauna) I det fri er det en utryddningstruet skjønnhet, men den er fremdeles vanlig å se i fangenskap. En inteligent og nyskjerrig skapning. Her sett i en uforklarlig ropekonkuranse med en annen merkelig skapning, mennesket. Bildet er tatt i Randers Regnskog, Danmark.











Mitt bidrag tilABC i ord og bilder
Sjekk det ut du også.
Hyggelig!

abctema

3 comments:

  1. Hei! Kjekt at du vil være med på ABC i ord og bilder! Jeg må bare påpeke at det ikke er noen konkurranse. Ingen kåring av best bilde eller mest oppfinnsomme ord!! Dette er bare en lek med bokstaver!!
    Jeg håper du vil være med selv om det ikke er noe premier her!!!

    Ara papegøyer er utrolig fine. Jeg husker en fra min barndom. Den var fast beboer i en dyebutikk i by'n og snakket som en foss. Alt fra god dag og ha det og mye annet. For en liten unge var det drømmen å ha en slik!!!

    Herlig bilde av deg(?) og den flotte papegøyen!

    Petunia

    ReplyDelete
  2. Ja jeg vet jo egentlig det. Hadde dårlig tid og var litt stressa når jeg skrev konkurranse, skulle jo skrive ABC i ord og bilder, og jeg logga faktisk på akkurat nå for å endre på nettopp det, i håp om at ingen hadde sett det enda. hihi Sånn kan det gå. Skal rette det nå uansett. Flott opplegg. Det er mange flotte bilder rundt om kring. Dine askeskyer var kjempepene! Laga egen blogg til ABC så det er lettere å finne alle bildene til slutt. :)
    Enig i at Ara er en vakker fugl, har også "kjent" en som bodde i en dyrebutikk i min barndom. Men jeg ville ikke hatt en selv. De slenger visstnok "saker og ting" ut av buret, og jeg har både asmatiker og katt i huset fra før. :)

    ReplyDelete
  3. Ara er ikke noen hvem som helst av en fugl.
    Det har jeg selv merket etter å ha blitt bitt av en.
    De er kjempestore. Og har et enormt vingespenn.
    Fascinerende, og hvilke sterke lyder de lager.

    En nabo til vårt sommerhus hadde i mange år "pensjonat" for disse imponerende fugler.
    Dog ble det hjemmet etterhvert fullstendig ødelagt av fuglene.
    Med andre ord: Man skal være veldig klar over hva man gjør når man tenker på å ha en Ara i huset her oppe i nord, langt unna fuglens oppprinnelse.

    Btw. Neste ABC er vi ikke langt unna disse fuglers hjemmerike. Nå gjelder fortsatt A

    ReplyDelete

Followers